schoonesdakar
  • Nieuws
    Live blogActueelNieuwsbrief
  • Team
    SamenstellingTrucks
  • Media
    Video'sFoto's
  • Sponsoring
Youtube Facebook Twitter

Morocco Desert Challenge 2020

Ook dit jaar doen we mee aan de Morocco Desert Challenge. Vanwege het Coronavirus is de rally verplaatst naar het najaar en wel van 17 t/m 26 september 2020.  We starten weer aan de Atlantische kust bij Agadir en Plage Blanche en finishen in Saïda aan de Middellandse zee. Het zijn 8 etappes, zonder verbindingsroutes, door duinen, zoutmeren, Afrikaanse vlaktes en vooral ook woestijn.

Waarschijnlijk vertrekken we 17 september naar Agadir, met alle teamleden. We gaan uiteraard met de rallytruck (deze vertrekt al eerder). Daarnaast met de servicetruck en 2 service-/pers jeeps. Hieronder alvast een korte samenvatting van de etappes die ons te wachten staan:
eb personeelsdienstenRuttchenTOP TruckVos truckpartsTransportbedrijf WB van der Donk & Zn B.V.Verharen autoschadeNedschroefNijol OlieVoets bedrijfskledingTechvall BVDen DriehoekJansen hydrauliekVan der ValkHLB accountantFH ServiceAuto Service Heesch
VoicemailFoto'sVideo
dinsdag 8 januari 2013

Dag 4

Stage 4 Nacza - Arequipa Totaal 717 km. te gaan. Eerst de special van 288km. en dan nog 429 km. verbinding naar het bivak. 

Korte update

0.45 uur

Om 0.45uur (daar 18.45uur)zijn beide trucks zijn weer binnen. Tenminste de special is gedaan. Nu nog 429km. verbinding.  Ze staan 44e Aart en 45e Egbert in het algemene klassement. Aart heeft 1 minuut straftijd.

Verslag

Een lange dag

Het is half 1 als de beide trucks binnen komen, dus het was lange dag… Toch ging het erg lekker!
Na een half uurtje ging het even mis bij de 555 van Aart, Gertjan en Enrico: ‘turboslang klapte er af. Jammer, dat kost wat tijd’, zegt Aart, maar het was gelukkig zo gemaakt en het is de rest van de dag blijven zitten.
Carlo: ‘Het eerste deel was ruim 50km duinen, met moeilijke passages, waar we best lang over hebben gedaan. De eerste 5km duurde wel drie kwartier en alles zat er in!’
Vast in de duinen
‘We hebben ook nog even vastgezeten’, vertelt Egbert, maar gelukkig was Aart in de buurt: ‘Ja we zijn een kilometer of 2 terug gereden en konden hen vrij snel lostrekken. ‘En later werd het 1-1, toen Aart vast reed’ vult Egbert weer aan. ‘We reden een duinpan in en ik lette even niet goed op. Ik gleed behoorlijk schijn weg. Even dacht ik dat we om gingen vallen, maar dat gebeurde gelukkig niet. Egbert was vlakbij en kon ons helpen.’ Egbert: ‘Ja en ik denk dat we het heel mooi in beeld hebben!’ [dat klopt. Beelden volgen]
‘Daarna kwam een stuk met flinke canyons en diepe ravijnen van 1km diep volgens het roadbook. En dat leek te kloppen!’ gaat Gertjan verder. ‘Vervolgens veel smalle paden met veel stenen. We reden op een gegeven moment op 2000mtr hoogte.’
fysiek heel zwaar
Carlo vertelt dat het fysiek ook erg zwaar was vandaag. ‘Die stenen slopen je en de vrachtwagen. Opletten dus!  Aart: ‘Daarna kregen we mooie snelle stukken waaronder 15 kilometer over het strand. Dat was mooi! Later grote brede paden wat wel een snelweg leek door de woestijn. Later was er nog die lange klim. Daar stonden veel mensen stil…
Technisch ging alles verder goed alleen had Egbert wat koelproblemen. ‘de visco valt niet op tijd in. Dat zit ergens in de software. Moeten we nog eens naar kijken…’
MVR (Maatschappelijk Verantwoord Rallyrijden)
‘Oja’, vertelt Carlo, we hebben ook nog wat Peruanen met een Jeepje geholpen. We hebben ze de berg op getrokken. Ze hebben ons bier beloofd in het bivak. Maar dat gaan we niet krijgen’. Als ik hem verbaasd aan kijk gaat hij verder: ‘de volgend berg die we tegen kwamen konden ze helemaal nooit op komen!’
Tot morgen!

Terug naar het overzicht
© 2021 Schoones Dakar
| Weerdenburg Web Works |